Ahad, 3 Januari 2010

tahun baru menjelma

salam 165, salam kepada rakan2 bloges setelah sekian lame sy tida bercoretan di dalam ruangan ini, hari ini sy kembali menbuat coretan didalam blog ini..tahun 2009 sudah berlalu meningalkan kita, kini yg muncul adalah tahun yg baru iaitu 2010, adakah perjalanan hidup kita sepanjang tahun lalau sudah kita rakamkan didalam kotak filem hidup kita dengan penuh bermakna atau pun sebaliknya..

adakah setiap langkan perjalanan hidp kita di tahun lalu kita jalani dngan penuh bermakna?

adakah setiap amalan perbuatan kita sepanjang tahun lepas mendapat rahmatnya yang maha memberi rahmat kepada sekian alam ini?

adakah sepanjang tahun lalu setiap denyut nadi kita dan setiap darah yg mengalir dalam diri kita, kita hidupkan dengan memuji tuhan yg maha mencintai?

teman2 ku sekalian yg dirahmati dan dikasihi oleh tuhan yg maha mengasihi dan maha merahmati, tahun baru ini hadir adalah sebagai makna dan tanda cintanya allah kepada kita, allah memberi lagi kesempatan kepada kita untuk memperbaiki segala amalan perbuatan dan memperbaiki segala kelemahan dan kekurangan kita sepanjag tahun yg lalu untuk kita melakukan yg terbaik dan meningkatkan amalan perbuatan kita pada tahun ini..

sesungguhnya allah yg maha adil itu menciptakan alam ini dengan penuh sempurna tanpa sedikit pun terdapat cacat celanya, oleh yg demikian duhai sahabatku sekalian lihatlah setiap ciptan ini dengan mata hati mu agar kau mampu meliht kebesaran yang maha agung in, supaya kita mampum mejadi manusia yg sentiasa bersyukur dengan setap nikmat yg allah berikan kepada kita..
semoga kedatangan tahun baru ini akan menjadi sinar baru dalam hidup kita untuk terus melagkah menuju kejayaan dunia dan akhirat..

visi dan misi untuk mencapai kesejahteraan dan kebahgian hidup dunia dan akhirat..
insyallah..

sala perjuangan dari saya satria 165..

2 ulasan:

keruan di hati!!! berkata...

adakah manusia itu zalim?

makin tahun bersilih ganti...makin diri menghampiri mati...

jika diri diatas sedarjat lagi...usah jangan lupakan diri...

mungkin baju boleh diganti pakai...adakah sahabat umpama seperti pakaian...

jika usaha pencapaiannya biasa...tanda Allah sayang padanya...

jika dibiar pencapaian gemilang...takut lupa asal mendatang...

jika sahabat silapnya banyak...mohon maaf itulah penghujung...

jika ajal menjemput diri...harap silap sudah diampuni...

mungkin sahabat tidak lagi diperlu...boleh dibuang dilupa selalu...

cinta dunia pangkat dan kekayaan...tanda hati merana diri...

jika arak mabuknya sehari...dunia mabuk sampai kemati...

wahai sahabat yang sangat disayangi...kerana Allah kasih ditepatri...

semoga berjaya sampai kemati...selepas terpejam mata yang suci...dunia selepas mati akan ditempuhi...alam yang lima harap dilepasi...semoga 'firdaus' tempat dihuni...

untuk sahabatku...ahok90@yahoo.com

saufee berkata...

salam duhai sahabat ku, mengapa anda berkata sedemikian, jangan salah sangka duhai sahabatku, sy bukan seperti yg sahabat andaikan, sy sekarang ini masih lagi dalam keadan untuk mencari tapak untuk mengukuhkan lagi keadaan hidup sy, seandainya saya ada membuat sahabat terasa hati, saya memohon maaf, tidak terlintas di hati pun untk saya melukakan hati sesiapa..mohon maaf dari sy saufee