Khamis, 19 Februari 2009

pengalaman baru...

salam 165, bertemu lagi kita di blog ini, kali ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman baru yang saya dapat minggu ini, em, hari isnin yg lalu 17 hb saya dan rakan2 yang lain melakukan satu lagi aktiviti yang bagi saya agak best, em, kami melakukan aktiviti abseiling. alhamdulilah dalam keseronokan melakukan aktiviti ini tidak ada berlaku sebarang masalah yang tidak di ingini alhamdulilah..lokasi kami melakukn aktiviti ini bertempat di bukit belakang pool uitm, kalau you all tengok bukit tu agak tinggi gak la, kalau tengok dari atas gayat gak la..hu3..em , hari tu kami dikenalkan dengan alatan2 yang akan kami gunakan untuk melakuka aktiviti itu, alatan yang diperlikan seperti, tali kernmentel, hemet, figure 8, carabiner, slings, dan harness..

Yang bestnya untuk aktiviti ini saya menjadi sebagai demo untuk melakukan aktiviti ini, mula2 agak malu gak kene jadi demo, tapi lame2 dah x malu dah lepastu, ha3..mase jadi demo sy ena la tunjuk cara2 dari mula nak pakai alatan smpai la cara2 nak turun bukit tu,, best gak la jadi demo ni, hu3..lepas siap semuanya kami semua di bahagi kumpulan untuk melakukan aktiviti yang seterusnya, kali ni baru betul2 turun bukit yang tinggi, mase nak turun pelbagai gelagat yang keluar dari kawan2 yang lain ada yang pucat, ada yang mengigil dan ada yang nak terkencing, lawak betul la kalau difikirkan2 balik , makluml;ah baru 1st time nak buat abseiling, ha3.. tapi keseluruhan semua ok.. em smpi di sini la coretan sy tuk kali ini.. salam perjungan 165 dari saya..

1 ulasan:

aQu daN SesuAtu berkata...

salam...
mana da eqipment nama crack da...
crab or carabiner da....